Blog Rasmi Sekolah Kebangsaan Kampong Daching, 71750 Lenggeng, Negeri Sembilan, Malaysia

Saturday, May 28

Skuad SKKD Muda A Mula Bertaring








Oleh : Mohd Riduan bin Mohamad Yusof (wartawan Buletin SKKD)

Mantin, 26 Mei : Bertempat di padang Sk Mantin telah berlangsung perlawanan persahabatan 3 penjuru antara SK Mantin, SK Ulu Beranang dan SK Kg Daching. Perlawanan yang bermula 3.30 petang itu hanya berlangsung 2 perlawanan daripada 3 yang dirancang. Perlawanan pertama menemukan tuan rumah SK Mantin dan SK Ulu Beranang. Perlawanan yang sengit dengan penguasaan hampir setara akhirnya dimenangi oleh SK Mantin dengan 1-0
Perlawanan ke dua menemukan SK Kg Daching dan SK Ulu Beranang. Perlawan bermula dengan ke dua pasukan saling berbalas serangan namun SK Kg Daching dilihat lebih mendominasi perlawanan dengan beberapa percubaan ke arah pintu gol lawan. Namun gol yang dicari hanya muncul pada separuh masa ke dua. Tidak cukup dengan gol itu , Skuad SKKD Muda A yang baru ditubuhkan melancarkan serangan bertali arus gagal menambah gol. Keputusan akhir SK Kg Daching 1 - Sk Ulu Beranang 0.
Pertemuan di antara SK Mantin dan SK Kg Daching terpaksa ditangguhkan akibat hujan lebat. Menurut Cikgu Riduan yang merupakan penyelaras perlawanan dan Pengurus SKKD Muda A, perlawanan ini adalah hasil cetusan idea diantara beliau bersama Cikgu Hafizudin (SK Mantin) dan UStaz Lutfi (SK Ulu Beranang) bertujuan sebagai persediaan awal menghadapi kejohanan bola sepak peringkat MSSD Seremban 1 tahun hadapan. beliau berharap lebih banyak sekolah terutama di sekitar Lenggeng menyertai perlawanan persahabatan ini.

1 comment: