Blog Rasmi Sekolah Kebangsaan Kampong Daching, 71750 Lenggeng, Negeri Sembilan, Malaysia

Monday, October 17

Pasukan SKKD (Bawah 10) Kandas di Pusingan 2 Piala MK

Kuala Lumpur, 16 Okt : Pasukan bola sepak bawah 10 tahun SK Kg Daching kandas di pusingan ke 2 Piala MK yang telah berlangsung di Padang SK Tiara Permai, Jalan Ipoh, KL. Kejohanan yang disertai 22 buah pasukan bawah 10 tahun itu menampilkan pasukan kelab sekitar KL dan SKKD merupakan satu-satunya pasukan dari N.Sembilan yang menyertai kejohanan.

Pasukan SKKD yang diletakkan di dalam kumpulan D memulakan saingan dengan mencatat keputusan seri 1-1 dengan Sufa Black Eagle. Pada perlawanan kedua SKKD tewas 0-1 kepada Akademi Tunas Muda A. SKKD diberi kemenangan percuma pada perlawanan ketiga menentang PIB FC B yang menarik diri. Seterusnya perlawanan keempat SKKD berjaya menewaskan Goal Academy dengan 3-0. Pada Perlawanan terakhir SKKD tumpas kepada pasukan Akademi Batu Permai B dengan 0-1. Namun begitu pasukan SKKD tetap layak ke pusingan ke 2.

Bertemu pasukan tuan rumah Akademi Batu Permai A yang merupakan pasukan pilihan kejohanan. Pemain-pemain SKKD berjaya menyaingi pasukan ini dan berjaya melakukan beberapa percubaan menarik dan berjaya mengheret perlawanan ke penentuan sepakan penalti. Namun tuah tidak menyebelahi SKKD tewas 1-2 pada sepakan penentuan ini.

Secara keseluruhan pasukan bawah 10 tahun SKKD berjaya bersaing hebat dengan pasukan akademi dan kelab bola sepak sekitar KL. Persiapan pendek selama 2 minggu berjaya menghasilkan keputusan yang agak positif. Semoga pasukan ini akan lebih berjaya di kejohanan seterusnya. Terima kasih kepada semua penaja , PIBG SKKD, guru-guru SKKD, Ibu bapa dan semua yang mendoakan pasukan ini.

Barisan Pegawai dan pemain SKKD Bawah 10 Tahun Piala MK 2011:
Pengurus : Cikgu Riduan
Jurulatih : Cikgu Ariffin
Pen Jurulatih : Cikgu Firdaus
Fisio : Ustaz Fadzil
Kitman : Jojo & Khir

Pemain :
1. Fairuz 6. Haziq Syah
2. Haziq Aiman 7. Ariff
3. Aiman 8.Akhmal
4. Azim 9. Zulfadli
5. Ammar 10. Saiful Azmi

No comments:

Post a Comment