Blog Rasmi Sekolah Kebangsaan Kampong Daching, 71750 Lenggeng, Negeri Sembilan, Malaysia

Thursday, April 5

Daching9 FC ke pusingan ke 2 Bola Sepak MSSD Sbn 1




Nilai, 4 April : Walau diundi di dalam sekumpulan dengan finalis tahun lalu, SK Seri Klana, pasukan bola sepak SK Kg Daching (Danghing9 Fc) melangkah ke pusingan ke 2 selaku juara kumpulan F. Perlawanan pertama menentang SK Seri Klana yang dikenali sebagai pusat latihan negeri, pemain Daching9 membuktikan reputasi lawan mampu dicalar dengan keputusan seri 0-0. Jelas menguasi perlawanan namun gol kemenangan gagal digapai Daching9 FC.
Melangakah ke perlawanan ke dua, pertemuan julung kali dengan SK Temiang menunjukkan taring sebenar Daching9. 2 jaringan di babak pertama dan 1 lagi di babak ke 2 menunjukkan Sk Temiang terpaksa menerima kebangkitan Daching9. Mangsa seterusnya ilah SJK Convent (wawasan). Daching9 enggan mengambil risiko dengan menurunkan semua pemain simpanan agar memberi ruang pemain utama berehat. Daching9 FC 2 - 0 SJKT Convent.
Daching9 FC dan SK Seri Klana terikat mata dan melalui undian Daching9 FC menjadi juara kumpulan. Seterusnya hari ini Daching9 FC akan bertemu SK Shahbandar Abu Bakar yang menjadi naib juara kumpulan B.

1 comment: